Usein kysytyt kysymykset

K: Voiko jäsenten verkkokaupasta ostaa tuotteita ilman painatuksia?
V: Ei voi. Suomen Ladun verkkokauppa rakentaa Suomen Ladun tunnettavuutta.

K: Voiko yhdistys tilata ohjaaja tuotteet ohjaajilleen ?
V: Voi, mutta silloin hintoihin ei tule -40 % ohjaaja alennusta. Ohjaaja-alennus on tarkoitettu Suomen Ladun ohjaajillehenkilökohtaiseksi eduksi tekemästään työstä. Mikäli yhdistys haluaa maksaa ohjaajalle varusteet, tulee ohjaajan laskuttaa yhdistystätilauksen jälkeen.

K: Voiko yhdistys tilata tuotteita siten että niissä on Suomen Latu, paikallisyhdistyksen ja ohjaaja logot?
V: Ei voi. Syynä tähän on ohjaaja brändin suojaaminen. Yhdistys voi tilata verkkokaupasta Ohjaaja-hihamerkkejä erikseen.

K: Miksi yhdistyskaupasta tilatuissa tuotteissa ei ole vaihto- ja palautusoikeutta?
V: Yhdistyskaupan kautta tilattuihin tuotteisiin painatetaan yhdistyksen logo. Tämän jälkeen niillä ei ole enää jälkimarkkinoita. Tässätapauksessa yhdistyksen kannattaa myydä liian iso tai pieni varuste toiselle yhdistyksen jäsenelle. Mikäli tuotteen laadussa on selkeitävikoja vaihto-ja palautusoikeus on normaalisti voimassa.

K: Miten tiedän mikä on oikeankokoinen vaate?
V: Verkkokaupan sivuilla on Craftin kokotaulukko josta löydät itsellesi sopivat varusteet. Craft-tuotteita myydään laajasti eri liikkeissä,joissa voit tutustua tuotteisiin ja sovittaa niitä.

K: Voiko yhdistys tilata sovituskappaleita isompaa tilausta varten?
V: Lähtökohtaisesti ei. Mikäli kyseessä suurtilaus, ole yhteydessä Fais Finland Oy.

K: Ovatko verkkokaupan tuotteet edullisia Suomen Ladun jäsenille?
V: Ovat, hintavertailua voi tehdä eri myymälöiden sivuilla joissa on myös myyjäliikkeen kate. Näin ollen Suomen Ladun verkkokaupantuotteet ovat kotiin tilattuina halvempia kuin ketjujen hinnat.
**tämä ei koske ketjumyymälöiden kampanjahinnoittelua

K: Yhdistyksemme perinteiset värit ovat erilaiset kuin verkkokaupan tuotteet, voiko tuotteita
tilata eri värissä?
V: Lähtökohtaisesti ei. Valitut värit ovat Suomen Ladun tunnistettavuuden kannalta järkevintä pitää suppeina, jonka lisäksi Craf-tuotteiden värimaailma on globaalisti sama. Mahdolliset lisäkulut ko. tilanteissa tulevat yhdistyksen itsensä maksettavaksi.

K: Jäsenten verkkokaupassa tarjolla olevat värit eivät miellytä minua, voinko tilata yksittäisiä tuotteita eri väreissä?
V: Tämä ei ole mahdollista, lisävalikoiman ylläpitäminen ja Suomen Ladun tunnettuuden takia verkkokaupan värit on rajattuja.

K: Tarvitseeko minun rekisteröityä verkkokaupan käyttäjäksi?
V: rekisteröityminen on vapaaehtoista eli ei tarvitse.

K: Olen ohjaaja ja unohdin verkkokauppatunnukseni, mitä teen?
V: voit pyytää kirjautumissivulta salasanan resetointia siihen sähköpostiosoitteeseen jolla rekisteröidyit ensimmäistä kertaa. Voit myös luoda uuden tunnuksen verkkokauppaan.

K: Miten koko kuvio menee?
V: Verkkokaupan teknisen alustan tekee tamperelainen Proseduri Oy. joka vastaa alustan tietoturvallisuudesta jatietojenkäsittelydirektiivin säätämästä henkilötietosuojasta. Fais Finland Oy. tekee tilausten perusteella varustehankinnat TrexetFinland Oy.ltä (Craft maahantuoja) ja tarvitsee osoite- ja puhelintietoja tuotteiden lähetykseen. Henkilötiedot (nimi, puhelinnumero,osoite, sähköposti) ovat vain Fais Finlandin tiedossa eivätkä ne välity Proseduuri Oy.lle tai Trexet Finland Oy.lle.
Fais Finlandluovuttaa toimitustiedot PostNord Oy.lle toimittaa paketin lähimpään pakettipisteeseen. Mikäli sinulla on kysyttävää verkkokaupanhenkilötietojen käsittelystä, ota yhteyttä [email protected]

K: Mistä tiedän missä on lähin PostNord-pakettiautomaatti?
V: PostNord ehdottaa sinulle lähintä noutopistettä osoitetietosi perusteella, voit ehdottaa toista noutopistettä kommenttikentässä. PostNordilla on yli 2 000 pakettiautomaattia 210 manner-Suomen kunnassa. Kattavan listauksen pisteistä, ohjeet paketinseurantaan puhelinsovelluksella tai selaimen kautta sekä ohjeet miten toimia jos paketti katoaa matkalla näet osoitteesta https://www.postnord.fi/

K: Kotikunnassani ei ole PostNord automaattia, minne paketti tulee?
V: Paketti toimitetaan osoitteesi perusteella lähimpään pakettipisteeseen, useimmiten naapurikuntaan.

K: Kuinka kauan paketti on noudettavissa pakettipisteestä?
V: Seitsemän päivän ajan. Mikäli olet estynyt hakemaan paketin itse (ei vaadi henkilöllisyystodistusta) voit pyytää hakuajan pidennystäPostNordin asiakaspalvelun kautta.